Producatorul de componente auto Takata Petri a reinceput angajarile pentru ca a mutat aici o fabrica din Polonia, dar si pentru noile comenzi ale clientilor din Europa care au renuntat la furnizori din Asia si SUA.
Astfel, compania a trecut de pragul de 6.000 de angajati, devenind unul dintre cei mai mari angajatori din industria auto, alaturi de Automobile Dacia, Draxlmaier sau Continental.
"Cifrele arata ca activitatile Takata din Romania sunt in crestere. Aceasta crestere in fabrica de volane vine din partea relocarii fabricii din Polonia in Arad, iar in celelalte sectoare din noile proiecte atrase", a declarat Jacob Lux, directorul de comunicare al Takata Petri AG.
Dezvoltarea Takata in Romania intervine intr-o perioada in care multe businessuri din sectorul industriei constructoare de masini inca se restructureaza, iar lipsa comenzilor continua odata cu reasezarea pietei auto mondiale. Potrivit reprezentantilor companiei, in Arad lucreaza acum 4.800 de oameni, fata de 4.000 in luna aprilie
Relocarea a adus noi locuri de munca in Romania
Restructurarea grupului japonez la nivel mondial, cu afaceri de aproximativ 4 mld. euro in 2008, a necesitat relocarea productiei de volane pentru Mercedes si Honda de la fabrica din Polonia la fabrica din Romania. Astfel, din motive de profitabilitate, la finalul lunii august Takata a luat decizia de a inchide fabrica din Walbryzych, Polonia, mutand activitatea la Arad, ceea ce a insemnat concedierea a 571 de angajati polonezi.
"Cea mai mare parte a noilor locuri de munca se datoreaza inchiderii din Polonia. Inainte de criza circa 1.200 de oameni lucrau acolo. In Romania relocarea aceasta a adus 700 de joburi noi", a spus Lux. Compania are facilitati de productie pe patru continente, iar in Europa sediul central este stabilit in Germania, unde detine si noua facilitati de productie. In l