În ciuda crizei economice, traficul aerian devine din ce în ce mai aglomerat, iar clienţii companiilor se plâng de întârzieri ale zborurilor, care ajung uneori la câteva ore bune.
Astfel, Curtea Europeană de Justiţie a hotărât că întârzierile nejustificate ale companiilor aeriene nu vor mai rămâne nepedepsite. Pentru orice întârziere de peste trei ore călătorii vor primi desãgubiri între 250 şi 600 de euro.
Potrivit Eurocontrol, în Europa 30% dintre zboruri pleacă în întârziere. Până acum erau despăgubiţi doar călătorii puşi în faţa unui zbor anulat sau amânaţi pentru un alt zbor pentru overbooking.
Companiile aeriene vor fi obligate să-şi despăgubească clienţii, excluse fiind cauzele de forţă majoră cum ar fi timpul nefavorabil. Defecţiunile aeronavei nu sunt admise ca motiv pentru neplata despăgubirilor.
Companiile aeriene pot refuza sã achite aceste compensaţii numai dacã dovedesc cã întârzierea a fost cauzatã de evenimente extraordinare, imposibil de evitat.
Decizia va afecta echilibrul financiar al companiilor
Ruxandra Brutaru, Director General TAROM, a declarat: "Decizia Curţii Europene de Justiţie va afecta cu siguranţã felul în care activitãţile comerciale ale companiilor aeriene europene îşi vor dezvolta activitãţile comerciale. La nivelul industriei considerãm cã abordarea nu este întru totul îndreptãţitã cu atât mai mult, cu cât aceastã industrie, deşi este cea mai performantã din punct de vedere al calitãţii şi standardelor de siguranţã este şi cea mai vulnerabilã unui numãr amplu de factori externi."
De asemenea, directorul TAROM a explicat: "Orice cost adiţional adus în structurã va afecta echilibrul financiar al companiilor aeriene. Este greu de spus în ce mãsurã aceste costuri se vor reflecta în preţul biletelor, care este o rezultantã a ofertei pe destinaţie, dar cu siguranţã va încãrca negativ baza de cost a