Istoria omenirii incepe printr-o crima: Cain il omoara pe Abel. "si a zis Domnul: Ce ai facut? Glasul sangelui fratelui tau striga catre mine din pamant..." (Geneza, 4, 10). Exista in lume mult sange care striga din pamant. Specia umana este parca posedata de omor si de cruzime.
Iata un personaj, Vlad Tepes, nascut in anul arderii pe rug a Jeannei d’Arc (1431), care printr-o intamplare a preluat asupra lui imaginarul de cruzime al veacului sau. Ce domnitor nu si-a taiat boierii tradatori, nu i-a pedepsit pe hoti etc.? Dar mai ales cati nu si-au "taiat" fratele rival la domnie? Vlad Tepes insa nu si-a omorat frati: pacatul lui Cain nu sta asupra lui. Dar naratiunile germane despre el (compuse de sasii din Brasov, care incalcasera tratatul comercial cu domnitorul muntean si fusesera pedepsiti asa cum stia el s-o faca) se razbuna in alt plan, si atunci, si peste timp. Cea mai veche copie a povestirilor scrise in limba sasilor si tradusa in germana se pastreaza in biblioteca manastirii St. Gall din Elvetia. Se cunosc opt editii tiparite despre Dracula pana la 1500 (tiparul aparuse la 1440!), intitulate in felul urmator: "O istorie minunata si grozava despre un mare tiran numit Dracula voda". Povestirile incepusera sa circule chiar din timpul vietii domnitorului.
Este vorba de cel mai formidabil best-seller cu "va urma" din istoria omenirii, un "horror" reeditat ani de zile, gustat cu pasiune de contemporani, incepand cu sfarsitul secolului al XV-lea. Textele devin cu timpul tot mai fanteziste, plusand pe aceeasi tema. In aceste pamflete germane se imbina exagerarea absurda si obsesia maladiva; de ce mergeau chiar la tinta si se bucurau de atata… audienta ?
Mari orori
Sa prezentam cateva din aceste povestiri, dintre cele mai ingrozitoare, alipindu-le cate un eveniment din epoca, pe cat posibil similar, intamplat chiar in Transilvania