Iesirea femeii mama, sotie si cetateanca de sub tutela gyneceului pervers si evadarea din universul concentrationar al cratitei. Sufrageterie decomandata si vioi universala. Amazonlâc cu coada ochiului si surâs parsiv, ca marafet maiastru pentru emanciparea femeii creatoare. Incriminarea discriminarii prin anularea celei mai oximoronice nascociri din aceasta lume: masculin/feminin. In fine, drept ultima consecinta, luarea pe sus a artei si inscrierea ei la "rubrica de ambe sexe", cu intrari separate pentru "fete" si "baeti"(!).
Acestea ar fi, pe scurt, liniile directoare (de galerie!) si masurile de vigoare prejudecate, cu care ar face calculul diferential un rau pasager masculin, poftit intr-o "nava" croita si condusa de persoane de sex opus. Atinse, normal, cum se putea altfel, de eternul feminin. Dând astfel apa la moara tuturor zvonurilor contradictorii care circula in aceste timpuri nauce, cum ca matriarhatul ar fi condus de patriarhi, ori, la fel de bine (si la fel de rau!) invers, patriarhatul s-ar afla sub inaltul matronaj al...etc.etc.!
Recent, Galeria Veroniki a facut un caz (o, caz frumos!) din deturnarea a sapte doamne de la implinirea contextului social in care se dezvoltau de multa vreme - matematic si automat - si implicarea lor intr-un proiect artistic*. Spre a dezvalui miscarile universului secret si invizibil al artei feminine, pe lânga care poate ca noi, nepasatori si insensibili cum suntem, treceam pâna acum in nestire.
Vasilica Chifu, Irina Florescu, Olga Morarescu-Marginean, Letitia Oprisan, Alma Redlinger, Anca Seel-Constantin si Elena Surdu-Stanescu - femei aproape sau mai mult ca singure, cu opera mai veche sau mai noua, mai frusta sau mai delicata, dar, pe care, din varii motive, au fost obligate s-o treaca un pic in fundalul existentei - au primit o solicitare. Sa iasa din singuratate, din "dedicare" si "retragere", si s