Reteaua de magazine discounter Penny Market, operata de grupul german Rewe, planifica extinderea in 25 de spatii noi anul viitor, prin investitii estimate la circa 32 mil. euro pe baza unei investitii medii de 1,3 mil. euro pe unitate. Aceste proiecte vor crea aproximativ 500 de locuri de munca in 2010. Retailerul va incheia 2009 cu 100 de unitati operationale, dupa finalizarea a 28 de proiecte de expansiune.
"Pana la sfarsitul acestui an vom inaugura alte 8 magazine Penny Market, iar pentru 2010 planificam extinderea retelei cu 25 de unitati, in urma unei investitii de aproximativ 150 de milioane de euro", au declarat reprezentantii Penny Market.
Operatorul a inaugurat recent doua magazine in mallurile Galleria Suceava si Euromall Pitesti si o alta unitate in Campulung Moldovenesc. In centrul din Pitesti discounterul opereaza in spatiul fostului supermarket Primavara, inchis in luna mai din cauza faptului ca nu era profitabil. In acest an bugetul de investitii al retailerului Penny Market a fost de 45 mil. euro, suma care a acoperit si achizitiile de terenuri pentru expansiunea retelei in 2010.
Discounterii sunt singurii operatori din comertul alimentar care au anuntat continuarea expansiunii in 2010 fara a reduce ritmul comparativ cu acest an, pe o piata pe care investitiile s-au redus aproape la jumatate din cauza inghetarii creditarii si a declinului din consum.
In plus, restructurarile unor retele de supermarketuri si magazine de electronice si electrocasnice si reducerea nivelului chiriei in centrele comerciale au facut loc discounterelor in interiorul mallurilor in 2009. Penny Market este prima retea de profil care a anuntat ca intra intr-un centru comercial. Pana acum operatorul si-a asigurat cinci spatii pentru extindere in interiorul unor malluri sau centre comerciale.
Compania Rewe Romania, operatorul magazinelor Penny Market,