Primăvara viitoare se anunţă tensionată pe scena socială din România. Peste şase mii de angajaţi de la CFR Marfă din cei circa 16 mii existenţi vor fi daţi afară cel târziu la 1 martie 2010. Vestea şi mai proastă este că disponibilizaţii nu vor primi salarii compensatorii. Programul de restructurare a fost trimis sindicatelor de către administraţie. Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu spune că va contesta acest program, pentru că angajaţii nu ar fi fost consultaţi.
Primăvara viitoare se anunţă tensionată pe scena socială din România. Peste şase mii de angajaţi de la CFR Marfă din cei circa 16 mii existenţi vor fi daţi afară cel târziu la 1 martie 2010. Vestea şi mai proastă este că disponibilizaţii nu vor primi salarii compensatorii.
Programul de restructurare a fost trimis sindicatelor de către administraţie. Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu spune că va contesta acest program, pentru că angajaţii nu ar fi fost consultaţi.
"De azi se intră pe proceduri, după aproximativ 45 de zile se emit deciziile fiecărui salariat disponibilizat, apoi salariatul are dreptul la 15 zile de preaviz, astfel că cel mai târziu la 1 martie cei 6.380 de angajaţi ai CFR Marfă vor fi disponibilizaţi", explică sindicalistul.
"Eu voi contesta acest program, din două motive. Administraţia nu a consultat sindicatele la elaborarea acestui program şi nici nu sunt specificate criteriile pe baza cărora au fost selectaţi cei disponibilizaţi", declară Iulian Măntescu.
Aproximativ şapte mii de angajaţi ai CFR Marfă au intrat prin rotaţie în şomaj tehnic, astă vară. Unii dintre ei au vrut să stea toate cele trei luni în şomaj tehnic.
Cei şapte mii de salariaţi au primit pe parcursul celor trei luni 75% din salariul de bază. Această măsură înseamnă o reducere a fondului de salarii cu aproximativ 25 de proc