Criza economica pune pe butuci o industrie care pana nu demult era una din cele mai sigure: serviciile hoteliere. Anii trecuti, expertii estimau ca Bucurestiul ar mai avea nevoie de cateva mii de camere pentru a face fata turistilor. Pe timp de recesiune insa, toate calculele au fost date peste cap. Hotelurile Capitalei sunt din ce in ce mai goale. Concedierile s-au facut in valuri, iar hotelurile au fost scoase la vanzare. Veti vedea ca se poate si altfel: o demonstreaza Praga, capitala Cehiei, care a stiut sa profite de criza si s-a transformat intr-unul din cele mai atractive orase ale Europei.
Praga, toamna. O zi obisnuita din saptamana. Centrul istoric. Hoarde de turisti. Bucuresti, aceeasi toamna, dar alt centru istoric - trist, chiar si in week-end! In prima jumatate a lui 2009, Praga a atras 5 milioane de turisti. Bucurestiul... n-a reusit sa atraga tot anul un milion de vizitatori.
Paradoxul este ca, in timp ce Praga se simte amenintata de criza si cauta solutii, noi ne umflam in pene! Unii insista ca sunt pe profit. In Praga, turistii s-au imputinat cu 11% fata de anul trecut, in Bucuresti, cu 20%.
"Turismul din Cehia e in cea mai mare criza a acestui secol - declara Tomio Okamura, presedintele Asociatiei agentilor de turism, o putem compara doar cu cele cateva saptamani dupa inundatia din Praga din 2002, sau cu atacul terorist de la New York, dar atunci fost doar o problema de cateva saptamani, poate cateva luni, in timp ce criza aceasta este una pe tot anul, si are un efect foarte puternic asupra industriei hoteliere din Reublica Ceha."
Praghezii spun ca se vede cu ochiul liber ca turistii s-au imputinat, iar hotelierii s-au vazut infranti cu propriile lor arme, au deschis atat de multe hoteluri in perioada boom-ului imobiliar, incat, acum, in miezul recesiunii, se vad nevoiti sa ieftineasca, daca vor sa supravietuiasca @N_P