Piata centrelor comerciale din Capitala, care a atras doar in acest an investitii de peste 500 mil. euro prin deschiderea mallurilor Cotroceni Park si Grand Arena si a galeriei comerciale a Militari Shopping Center, a inregistrat in prima saptamana din luna decembrie un numar mai mare de vizitatori fata de aceeasi luna din 2008, insa retailerii spun ca vanzarile sunt mai mici cu 20% pana la 40%.
Astfel, proprietarii de centre comerciale au pus la bataie circa 500.000 de metri patrati de magazine, restaurante sau spatii de entertainment pentru clientii al caror buget pentru cumparaturi s-a miccsorat vizibil in 2009.
"Daca in 2008 oamenii cheltuiau in noiembrie 10 lei si in decembrie 10 lei, in 2009 probabil au cheltuit 5 lei in noiembrie si au economisit 5 lei pentru luna aceasta", spune Ramona Stanciulescu, CEO Rafar, divizia de fashion a RTC. Lupta pentru banul clientului care se da intre cele 12 centre comerciale din Bucuresti este din ce in ce mai aprinsa, fiecare recurgand la campanii agresive de marketing pentru a avea zilnic cat mai multi vizitatori.
Prelungirea programului, concertele nocturne, promotii prelungite sunt doar cateva din strategiile care au ajutat centrele comerciale sa creasca traficul in prima saptamana a lunii decembrie comparativ cu perioada similara din 2008.
Piata centrelor comerciale din Capitala, care a atras doar in acest an investitii de peste 500 mil. euro prin deschiderea mallurilor Cotroceni Park si Grand Arena si a galeriei comerciale a Militari Shopping Center, a inregistrat in prima saptamana din luna decembrie un numar mai mare de vizitatori fata de aceeasi luna din 2008, insa retailerii spun ca vanzarile sunt mai mici cu 20% pana la 40%.
Astfel, proprietarii de centre comerciale au pus la bataie circa 500.000 de metri patrati de magazine, restaurante sau spatii de entertainment pentru clientii al ca