- Cultural - nr. 438 / 12 Decembrie, 2009 La Galeria Bernady sunt etalate zilele acestea, in generosul spatiu fragmentat in trei incaperi primitoare, lucrarile creatoarei Bandi Kati, care ni se releva, uimind prin diversitate, in multiple fatete: cea de jongleur cu culorile in pasteluri, de designer vestimentar, de minutios robotitor al broderiei si de decorator al sticlei. Incurajata, in primul rand, de confirmarile privitorilor avizati, a indraznit sa iasa la rampa cu o suita de pasteluri care aduc cu sine aerul cochet al Frantei, al locurilor umblate si indelung iscodite vizual, reusind sa se exprime raspicat coloristic si cu fermitate in linie, redand fie pulsul strazilor inguste de provincie, fie "respiratia albastra" a apei. Pastelul, folosit cu predilectie in lucrari cu tenta lirica, este utilizat in cazul artistei ca mijloc de expunere al unui mesaj simplu, pe un ton declarativ, fara edulcorari inutile. Spiritul sau liber, dorinta permanenta de cautare, experimentand diferite modalitati de expresie, au facut ca artista sa-si extinda aria conceptuala specific tridimensionala in cazul vesmintelor si asupra tapiseriei, care in mod traditional se manifesta plat, bidimensional. Astfel, ia nastere asa-numita "Garderoba a femeii uriasului", care inchipuie vesminte meticulos elaborate, pentru cele trei ipostaze generice ale femeii: mireasa, sotie si mama, cu corespondent material in broderie, stofa si, respectiv, catifea neagra. Prin felul de expunere a pieselor vestimentare, pe manechine, liber sau suspendate pe simeze, spatiul celei de-a doua sali prinde viata si ofera imaginea unei ceremonii in care traditia se impleteste cu modernitatea. Redingotele sau tunicile feminizate, mantourile, haina alba cu iz de iarna ruseasca, toate au un element comun, care le coaguleaza intr-o colectie bine conturata si foarte actuala. Acest motiv comun, facand apel la folclor,