Numărul companiilor care dau prime, cadouri şi fac petreceri de sărbători s-a înjumătăţit în acest an. A dispărut al 13-lea salariu şi cuantumul primelor s-a diminuat cu 69%. Acesta este, pe scurt, bilanţul înregistrat de specialiştii de la PayLogic în 86 de companii din domeniul auto, medical, financiar şi servicii. „În acest an, a scăzut numărul angajaţilor, s-a redus mult numărul firmelor care acordă prime, şi cuantumul acestora”, aflăm d
Numărul companiilor care dau prime, cadouri şi fac petreceri de sărbători s-a înjumătăţit în acest an. A dispărut al 13-lea salariu şi cuantumul primelor s-a diminuat cu 69%.
Acesta este, pe scurt, bilanţul înregistrat de specialiştii de la PayLogic în 86 de companii din domeniul auto, medical, financiar şi servicii. „În acest an, a scăzut numărul angajaţilor, s-a redus mult numărul firmelor care acordă prime, şi cuantumul acestora”, aflăm de la directorul de la PayLogic, Cristian Udrescu. În acest an, 20% dintre angajaţi au dispărut de pe statele de plată ale companiilor respective. Doar 54,6% dintre firme au declarat că vor da prime la sfârşit de an. Acestea vor fi în sumă fixă şi reprezintă doar 38% din totalul primelor acordate anul trecut. „Majoritatea companiilor au ales tichetele-cadou, decizia fiind influenţată de posibilitatea de a deduce această cheltuială, explică Udrescu. Doar 35% au optat pentru acordarea primelor în bani, faţă de 76% în 2008.”
Dacă media primelor de anul trecut a fost de 605 lei, acum nivelul a coborât la 230 lei/angajat. Multe companii au preferat să dea sume egale, mesajul pe care ar trebui să îl perceapă angajaţii fiind acela de apreciere, în ansamblu, şi încurajare pentru viitor. Au fost însă şi unele companii care au ales să premieze angajaţii performanţi, în funcţie de atingerea obiectivelor individuale. Niciuna dintre firme însă nu va acorda cadouri din produsele proprii