Cea de-a şasea ediţie a concursului denumit „Design Challenge”, din cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, a avut ca temă automobilul tinereţii („Youthmobile”) din anul 2030.
Mai multe echipe de design din cadrul General Motors, Honda, Mazda, Nissan, Toyota şi Audi şi-au depus proiectele în cadrul concursului de proiecte „Automobilul tinereţii" 2030 („Youthmobile 2030").
În acest an au fost prezentate posibile variante ale unor vehicule pe care tinerii, care acum au vârste cuprinse între 16 şi 23 de ani, le vor conduce în 2030.
Având în vedere progresul tehnologic şi rolul din ce în ce mai mare al interconexiunilor media dintre oameni, vehiculele viitorului vor trebui să permită şoferilor lor (obişnuiţi în prezent cu tot soiul de gadgeturi electronice) să fie în permanenţă conectaţi la internet.
Audi eSpira şi eOra
Designerii Volkswagen-Audi urmează filosofia firmei („Vorsprung durch Technik" - „Expresivitate prin tehnică") şi au proiectat două concepte botezate „eOra" sau „Esenţa" - o reprezentare a sportivităţii şi libertăţii - şi „eSpira" sau „Aspiraţia" - un vehicul conceput ca prelungire a şoferului.
Ambele maşini au fost gândite în aşa fel încât să nu-l plictisească pe tânărul şofer. În „eOra", şoferul va sta aşezat în aceeaşi poziţie pe care o persoană o are pe bicicletă, reacţionând la fiecare mişcare a lui.
GM Hero
Proiectanţii de la GM propun în acest an un vehicul în formă de roată uriaşă, denumit GM Hero. Acesta oferă „gamerilor"care nu au un carnet de conducere, dar în schimb sunt aşi în mânuirea unui automobil virtual, posibilitatea de a trece nu din lumea virtuală în cea reală (cum se petrec lucrurile în prezent), ci, aflat la comenzile vehiculului, să combine lumea reală cu cea virtuală. Parbrizul cu afişaj al lui GM Hero (modelat pe celebrul joc „Guitar Hero") este asemănător cu cel al unui joc video î