Toţi ”copiii” Honda, de la cei mai firavi – Jazz – până la cei mai voinici – Legend, S2000 – sunt renumiţi pentru sănătatea de fier, caracterul puternic, dar lipsit de trufie şi, în general, pentru o poftă de viaţă molipsitoare. Accord nu face excepţie. Sursa: Honda
Într-o familie cu un ţânc simpatic (Jazz), un adolescent voluntar (Civic), un performer prin excelenţă (S2000) şi o pereche de fraţi mai mari (CR-V, Legend), mijlociul, aparent blajinul Accord ar putea trece nebăgat în seamă.
Nu şi pentru ”Evenimentului zilei”, care l-a remarcat de la bun început (noua generaţie a modelului japonez de clasă D a fost lansată anul trecut) şi l-a evaluat în repetate rânduri.
De această dată am testat cea mai puternică şi bine echipată versiune pe benzină a versiunii sedan (oferta mai cuprinde şi un Tourer) – 2.4 (200 CP) Executive, cutie de viteze manuală cu 6+1 trepte.
Concurenţi
Honda a încercat un exerciţiu financiar riscant cu noua generaţie Accord – mai exact, creşterea considerabilă a preţurilor şi plasarea lor în imediata vecinătate a celor propuse de brigada premium germană Audi A4, BMW Seria 3 şi Mercedes-Benz Clasa C.
Producătorul japonez şi-a justificat strategia comunicând că automobilul său nu este cu nimic mai prejos decât modelele indicate anterior – nici ca tehnică, nici ca dinamică şi confort, nici ca execuţie.
Admiţând că lucrurile stau aşa, e totuşi limpede că Honda mai are drum lung de parcurs (şi nu suntem siguri că aceasta este direcţia corectă) înainte de a emana prestigiul mărcilor teutone şi, în consecinţă, pentru a putea aspira la clientela celor trei.
Ar fi interesant de aflat câţi posesori de Audi, BMW sau Mercedes s-ar gândi serios să treacă la Honda. Fie şi dacă snobismul ar fi scos, mâine, în afara legii.
În cele din urmă, absenţa noului