Companiile Air Berlin, Fly Niki şi Aer Lingus intră, din această lună, în competiţia dură de pe piaţa operatorilor low-cost din România. Pe ce mizează noii jucători şi care sunt atuurile lor? La 30 de ani după ce a inaugurat primul său zbor, Air Berlin a luat decizia să se lanseze şi pe piaţa românească, împreună cu compania Fly Niki (controlată de fostul pilot de Formula 1 Niki Lauda), la care deţine 25% din acţiuni. De ce a luat abia acum această decizie? „Ne-am
Companiile Air Berlin, Fly Niki şi Aer Lingus intră, din această lună, în competiţia dură de pe piaţa operatorilor low-cost din România. Pe ce mizează noii jucători şi care sunt atuurile lor?
La 30 de ani după ce a inaugurat primul său zbor, Air Berlin a luat decizia să se lanseze şi pe piaţa românească, împreună cu compania Fly Niki (controlată de fostul pilot de Formula 1 Niki Lauda), la care deţine 25% din acţiuni. De ce a luat abia acum această decizie? „Ne-am concentrat pe integrarea în Air Berlin a unor companii importante, precum LTU, Belair sau FlyNiki. Am făcut asta pentru că la intrarea pe piaţa din Europa de Sud-Est trebuia să avem o anumită poziţie“, a declarat, pentru Capital, Jorg Schwengeler, vicepreşedintele departamentului pentru dezvoltare al Air Berlin. Potrivit oficialului german, prima rută atacată de Air Berlin, prin intermediul Fly Niki, va fi Bucureşti-Viena, lăsată liberă de falimentara Sky Europe şi parţial operată acum de rivalul Blue Air. Cursa va începe în februarie şi va fi operată de şase ori pe săptămână, iar preţul biletului va porni de la 29 de euro pe călătorie. „În România nu ne gândim să avem o cotă mare de piaţă, ne vom concentra pe profit“, a spus Schwengeler, menţionând că mizează pe un grad de ocupare de peste 65%, atât cât avea Sky Europe la finalul anului trecut.
Din mai, Air Berlin va opera direct între Constanţa şi München. „Acesta va fi un