Noaptea Devoratorilor de Publicitate s-a desfăşurat noaptea trecută cu casa închisă la Casa de Cultură a Studenţilor. Spectatorii nu s-au dat duşi până dimineaţă din faţa proiectorului.
Spectacolul a început cu câteva minute întârziere, pentru a se putea aranja mai multe scaune. Potrivit organizatorilor, au fost vândute peste 930 de bilete, dar în sală au fost peste 1000 de persoane.
Show-ul s-a desfăşurat sub forma a patru calupuri de aproape 600 clipuri de reclame, de câte o oră şi jumătate, realizate în cursul anului trecut. Entuziasmul din primele minute, când toate clipurile smulgeau ropote de aplauze s-a mai diminuat după miezul nopţii, când grupuri- cupluri băteau în retragere.
Abonaţi la reclame
Spre finalul reprezentaţiei a ieşit şi fostul viceprimar Adi Popa, împreună cu soţia. Acesta ne-a declarat că este un împătimit al spectacolului, participând la mai multe ediţii. A remarcat o mai mare vizibilitate a spoturilor asiatice. „Au apărut tot mai multe reclame arăbeşti”, ne-a spus Popa.
Studentul bistriţean informatician Bogdan Pop ne-a declarat că deşi biletul a fost scump, 30 de lei de persoană, a meritat. „Face toţi banii, mai ales pentru pasionaţii de reclame”. Bogdan este şi administratorul unui site de web design şi este preocupat de publicitate. „Este o ocazie deosebită pentru a vedea reclame de calitate”, ne-a spus tânărul. Nu a lipsit de la ultimele şapte ediţii. Bogdan face pe loc o analiză destul de rece. „Anii trecuţi s-au preferat spoturile mai subtile”.
Studentul a observat că lipsesc reclamele la companii aviatice şi de turism, în schimb au abundat cele sociale, (violenţă, subdezvoltare, Greenpeace), cu protecţia mediului, sucuri şi băuturi. Criza s-a abătut şi asupra spectacolului. Foarte puţine spoturi creative, cu concept original, excepţia Renault, parodie după Citroen, şi calitate scăzut