Dupa ce saptamana trecuta o publicatie economica din Cehia anunta pierderi operationale de 9,5 milioane euro pentru Wizz Air in 2008, oficialii companiei sustin ca nu exista probleme financiare in cadrul grupului si ca isi vor continua planurile de extindere in regiune.
In plus, conform aceleiasi publicatii cehe, in cei 5 ani de operare Wizz Air nu a iesit niciodata pe profit si a acumulat pierderi de 78 milioane euro. “Companiile din Ucraina si Bulgaria sunt deschise de curand si e normal sa aiba nevoie de 3-5 ani pana sa atinga punctul de break even. In schimb, Wizz Air Ungaria este deja pe profit”, a declarat, pentru Wall-Street, Natasha Kazmer (foto), director de comunicare al companiei care nu a vrut sa dea datele financiare ale companiei.
Un alt argument adus de aceasta este extinderea dinaminca pe care Wizz Air a avut-o in regiune, precum si marirea flotei pana in 2017. “O companie in prag de faliment nu s-ar extinde in ritmul in care o face Wizz Air. In plus, in vara am semnat unu acord de principiu cu Airbus pentru achizitia a inca 50 de aeronave A320 in perioada 2014-2017. Este cunoscut faptul ca Airbus este foarte selectiva in ceea ce priveste colaboratorii”, a mai spus oficialul Wizz Air.
O alta problema ridicata de cei care sustin ca Wizz Air ar putea fi urmatoarea companie low cost care va intra in faliment este retragerea foarte rapida de pe piata slovaca, unde disparitia Sky Europe a lasat o nisa neexploatata. “Pe aeroportul din Bratislava exista un monopol al celor de la Ryanair, care detin 98% din zboruri. Am incercat sa zburam o perioada pe relatia Bratislava - Roma, insa taxele de aeroport de acolo sunt foarte mari si nu este rentabil”, a explicat reprezentantul Wizz Air.
Romania ramane in continuare una dintre cele mai importante piete pentru compania low-cost. “Pana la sfarsitul anului estimam ca vom transporta 1,6 mili