Reintrarea in vigoare a taxei de poluare de la 1 ianuarie 2010 pentru automobilele cu motoare sub 2,0 litri si care respecta normele de poluare Euro 4 va determina o crestere de cateva sute de euro a preturilor automobilelor.
"In primul rand introducerea taxei de poluare de la 1 ianuarie este o obligatie fata de Uniunea Europeana. Totodata, in 2010 va reveni programul pentru stimularea innoirii parcului auto care va atenua din impactul acestei taxe", a spus Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.
Masinile Euro 4 cu motoare sub 2,0 litri reprezinta in prezent peste 80% din totalul vanzarilor de masini de pe piata locala. Pentru masinile Euro 5 nu se va plati taxa de poluare.
Datorita taxei jucatorii din piata auto se asteapta in luna decembrie la un nou val de discounturi cu privire la lichidarea stocului de modele Euro 4, pentru care taxa poate ajunge chiar si la peste 1.000 de euro.
"In luna decembrie vor exista aproape la toti dealerii campanii de lichidare a stocurilor de masini cu motoare Euro 4, accelerate de reintrarea in vigoare a taxei de poluare pentru automobilele cu motoare mai mici de 2,0 litri", a spus Alin Tapalaga, general Porsche Inter Auto.
In cazul celor mai bine vandute masini de pe piata locala, potrivit statisticilor APIA, cea mai mare taxa de poluare, de peste 1.100 de euro se va plati in cazul modelului Skoda Octavia Tour, echipata cu motorul diesel de 1,9 litri.
Pe de alta parte, in cazul modelelor Kia cee'd facelift si Volkswagen Golf nu se va plati nicio taxa, deoarece fac parte dintr-o noua generatie cu motoare Euro 5.
Se vor grabi sa cumpere masini pana la 1 ianuarie
In acelasi timp, vanzarile din luna decembrie au fost influentate de organizarea celui de-al doilea tur al alegerilor prezidentiale, care s-au tradus la nivelul pietei intr-o stare de expectativa a potentialilor cumpara