Estimările marilor retaileri din acest sector indică un volum ridicat al vânzărilor, dar nu şi ca valoare
Sumele cheltuite pe aceste produse au scăzut pachetele promoţionale, fiind mult mai căutate
Piaţa locală de jocuri video se află într-o situaţie ambiguă, previziunile de început de an par a nu fi împlinite, sunt de părere cei de la Diverta, în timp ce liderul pieţei Best Distribution spune că piaţa a crescut calculând propriile vânzări şi cota de piaţă pe care o ocupă. "La începutul anului s-a estimat o piaţă în creştere de la 13 milioane euro în 2008, la 16 milioane euro în 2009. Industria de produse media în ansamblu miza pe creşteri datorită limitării posibilităţilor de "entertainment" a oamenilor, pe faptul că în timpul liber clienţii vor fi nevoiţi să găsească modalităţi de a se distra acasă. Însă, realitatea pe piaţa de jocuri video este alta. Din punctul de vedere al retailerilor, au scăzut în acest an, vânzările fiind afectate de criza economică. În Diverta s-a înregistrat o scădere de 20% pentru 2009, însă fiind în sezonul cadourilor pentru Sărbătorile de iarnă, sperăm să mai recuperăm din aceasta scădere", a declarat, pentru Curierul Naţional, Corina Radu, coordonator achiziţii media, al Diverta.
Reprezentanţii liderului pieţei este însă de părere că aceasta a crescut în acest an, dar nu dă date concrete despre creştere ca sumă sau volum. "Nu deţinem date în ceea ce priveşte ceilalţi jucători din piaţă, dar având în vedere că Best Distribution reprezintă 60-70%, am putea spune că piaţa a prezentat o creştere, analizând vânzările noastre. Vânzările Best au crescut cu 30% şi ne aşteptăm la o creştere asemănătoare şi pentru 2010", a spus pentru Curierul Naţional, Andreea Puşcaş, reprezentant al diviziei de marketing din cadrul Best Distribution.
Diverta confirmă o posibilă creştere a volumului pentru acest an
@N_P