Producătorul britanic de ciocolată Cadbury a refuzat oferta publică de cumpărare din partea gigantului american Kraft Foods, considerând preţul insufficient. Compania britanică a anunţat că se aşteaptă la creşteri ale cifrei de afaceri de 5-7% pe an în următorii patru ani.Grupul Cadbury a precizat că activele sale valorează mai mult decât oferta lansată în noiembrie, de 10 miliarde lire sterline (11,1 miliarde euro), de Kraft Foods.
Pentru 2009, Cadbury estimează o creştere organică a cifrei de afaceri de 5%. În ce priveşte dividendele, Cadbury şi-a stabilit ca obiectiv o creştere la două cifre a cuantumului vărsat din 2010.
“Kraft vrea să preia Cadbury la preţ redus, pentru a aduce un plus de creştere modelului său de activitate neatractiv, de holding cu un avans scăzut”, a declarat acţionarilor preşedintele Cadbury, Roger Carr.
Grupul britanic a anunţat, totodată, că a primit semnale de interes din partea altor societăţi, fără însă a le nominaliza. Potrivit Sunday Telegraph, Cadbury a purtat discuţii cu altă firmă americană, Hershey, despre posibliatea unei preluări amicale.
Articolul precizează că Hershey are în vedere o ofertă, dar că nu vrea să se angajeze într-o competiţie cu Kraft, de aceea nu-şi va dezvălui intenţiile până la finalul anului.
Şi Ferrero este interesată de Cadburry
În afară de Hershey, şi compania italiană Ferrero, proprietară între altele a mărcii Nutella, s-a declarat interesată de Cadbury. Analiştii consideră că firma elveţiană Nestle urmăreşte, de asemenea, îndeaproape evoluţia acestui caz.
Hershey şi Ferrero sunt, însă, mult mai mici decât Kraft. Ferrero este cunoscut mai mult în Europa pentru mărcile Nutella şi Tic-Tac, însă nu este prezent pe piaţa britanică.
Premierul britanic Gordon Brown a avertizat voalat despre o eventuală preluare străină a Cadbury, care-ş