Peste 6.000 de angajaţi de la CFR Marfă vor fi disponibilizaţi cel mai târziu de la 1 martie 2010, fără salarii compensatorii, potrivit programului de restructurare trimis de administraţie sindicatelor, reprezentanţii salariaţilor spunând că vor contesta acest program deoarece nu au fost consultaţi. Confederaţia "Cartel Alfa" cere reanalizarea urgentă a situaţiei la CFR Marfă şi solicită ministrului Transporturilor să dispună retragerea proiectului de concediere colectivă,
Peste 6.000 de angajaţi de la CFR Marfă vor fi disponibilizaţi cel mai târziu de la 1 martie 2010, fără salarii compensatorii, potrivit programului de restructurare trimis de administraţie sindicatelor, reprezentanţii salariaţilor spunând că vor contesta acest program deoarece nu au fost consultaţi.
Confederaţia "Cartel Alfa" cere reanalizarea urgentă a situaţiei la CFR Marfă şi solicită ministrului Transporturilor să dispună retragerea proiectului de concediere colectivă, pentru că administraţia nu a consultat în prealabil sindicatele şi nu le-a informat privind necesitatea concedierii.
"Disponibilizările care se intenţionează a fi operate la CFR Marfă vin după o serie întreagă de măsuri care stau sub semnul penalului: diferitele conduceri ale Ministerului Transporturilor, sub oblăduirea primilor miniştri, au promovat o politică sistematică în favoarea propriilor interese (fie prin acordarea de active unor companii private pe un euro, fie prin încheierea unor parteneriate cu anumiţi «băieţi deştepţi»), aceasta în vreme ce în modernizarea şi înnoirea parcului nu s-a investit aproape nimic. De peste un deceniu şi jumătate se fac speculaţii economico-financiare pe spinarea transportului feroviar ajungându-se până la impunerea plăţii taxei de drum auto la combustibilul folosit pe calea ferată; patrimoniul CFR a fost administrat deficitar, un exemplu clar fiind aşa-zisa «privatiza