Piaţa de motoutilaje a fost salvată anul acesta de produsele de grădinărit ieftine. Maşina electrică de tuns iarba a fost în top. Companiile care au avut un portofoliu axat preponderent pe motofierăstraie au înregistrat scăderi semnificative.
Românii sunt tot mai interesaţi însă de unelte de întreţinere a spaţiului verde. Cel mai căutat produs din categoria motoutilaje a fost, în 2009, maşina electrică de tuns iarba. Preţul acesteia a fost principalul element care a contribuit la vânzările bune.
Un astfel de echipament costă 90 de euro, iar pe parcursul anului mulţi producători au avut valuri de promoţii. Agricultorii mici reprezintă un segment ţintit de actorii din această piaţă. Astfel, producătorii din domeniu au reuşit să evite pierderile pe parcursul acestui an.
Nu la fel de bine au stat companiile care au mizat masiv pe motofierăstraie. Husqvarna, una dintre principalele societăţi din piaţă, a înregistrat scăderi ale vânzărilor de 35%.
„Piaţa de motofierăstraie creştea în special în perioada octombrie-ianuarie. Acest fenomen a încetat. Ponderea acestor produse în totalul vânzărilor este din ce în ce mai mică", completează Sorin Popa, director de vânzări Makita.
Uneltele mici au fentat criza
Ruris este principalul producător autohton de motoutilaje. Reprezentanţii companiei afirmă că sunt pe creştere. „Strategia de dezvoltare făcută pe o perioadă de zece ani nu a suferit nicio modificare şi sperăm să ne îndeplinim toate obiectivele propuse",declară încrezătoare Delia Dobrică, reprezentant al companiei Ruris. Compania a lansat produse noi şi s-a prezentat cu ele în faţa micilor fermieri. Planurile companiei prevăd în special extinderea la nivel de ţară.
„Agricultura fărâmiţată face ca un număr mare de mici producători agricoli să aibă nevoie de utilaje care să le uşureze munca şi să le crească productivitatea. Produ