Vanzarile din Romania de solutii de e-mail mobil Blackberry, care permit primirea in timp real a mesajelor si vizualizarea unor documente Word, Excel sau Powerpint direct de pe telefonul mobil, au crescut in acest an cu peste 50% iar tendinta s-ar putea mentine si anul viitor in ciuda contextului economic, spun reprezentantii Orange, Vodafone si Cosmote - operatorii care vand pe piata locala produsele companiei canadiene Research in Motion (RIM).
"In acest an vanzarile au crescut cu 50% fata de 2008", a precizat pentru ZF Razvan Sturza - M2M Proposition Manager la Orange Romania.
"Solutia BlackBerry castiga, in fiecare an, din ce in ce mai multi clienti in Romania. Rata de crestere este de aproximativ 55% de la un an la altul", a spus pentru ZF Claudia Ivan, Senior Product Manager, Mobile Data la Vodafone Romania.
Orange si Vodafone vand in Romania solutiile Blackberry incepand cu anul 2005 iar numarul de clienti ajunsese la inceputul acestui an la aproximativ 50.000 - potrivit unor estimari ale oficialilor Orange. Daca vanzarile au avansat in ritmul mentionat de cei Orange si Vodafone - peste 50%, numarul actual de clienti Blackberry a depasit probabil 70.000 iar anul viitor ar putea depasi 100.000 in conditiile in care din aceasta luna Cosmote a devenit cel de-al treilea operator vinde aceasta solutie de acces la e-mail.
"Solutia BlackBerry ofera functionalitate extinsa si aplicatii de care pot beneficia un numar mare de consumatori individuali si companii din Romania", spune Costas Kapetanopoulos, Director Marketing & Comunicare al Cosmote Romania, fara a oferi estimari privind evolutia pietei Blackberry.
Cum vad insa 2010 Orange si Vodafone, operatorii care au deja aproximativ 70.000 de clienti Blackberry?
"Estimam ca anul viitor volumul vanzarilor va creste in continuare. Unul din segmentele in care vor fi cresteri foarte mari