Organizatorii de programe de team building spun că, pe lângă companiile mari care organizau în mod tradiţional petreceri de consolidare a echipei, acum şi firmele mici fac astfel de petreceri, pentru ca angajaţii să socializeze. Salariaţii petrec, de regulă, trei zile la munte, pe banii firmei.
Programele de team building (un termen ce îşi face uşor loc în limba română şi se referă la consolidarea echipei) sunt din ce în ce mai gustate pe final de an de către multe categorii de agenţi economici. Angajaţii sunt duşi la munte, cazaţi fie la pensiuni, fie la hoteluri, iar pe parcursul câtorva zile programul de team building este complex şi cuprinde de la activităţi în aer liber, până la completarea unor chestionare întocmite de psihologi pentru a observa şi alte puncte tari sau puncte slabe ale echipei. În această perioadă, în loc să ofere prime de Sărbători angajaţilor, patronii au ales să investească în echipă în alt fel: îi duc pe oameni undeva în afara oraşului, de cele mai multe ori într-o zonă montană. Deci, patronul „scapă“ şi de plata unor prime (care poate ar fi fost mai mari decât costurile cu programele de team building şi oricum se impozitau), dar îşi consolidează echipa, pregătindu-şi angajaţii pentru viitorul an care se anunţă dificil din punct de vedere economic. Unele firme invită la astfel de evenimente doar angajaţii, altele cu dare de mână invită şi partenerii de viaţă ai angajaţilor (soţ, soţie, prieten, prietenă). De cele mai multe ori, toată lumea se distrează.
„Din ce în ce mai multe firme organizează pentru angajaţi petreceri de team-building. Pe lângă clienţii tradiţionali - adică firmele mari de 150-200 de angajaţi - acum au început să apeleze la serviciile noastre şi firme mai mici, de 30-40 de salariaţi, care au văzut ce efecte poate avea un astfel de eveniment. Patronul nu consideră că le oferă angajaţilor o recompensă