Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a efectuat, în perioada 9-20 noiembrie, un control la nivel naţional privind respectarea drepturilor consumatorilor de către furnizorii de servicii de cablu TV şi Internet. Dintre cei 220 de operatori verificaţi, inclusiv RCS&RDS şi UPC România, la 137 s-au constatat abateri de la legislaţie în privinţa respectării drepturilor consumatorilor. Rezultatul controlului ANPC este următorul: oprirea temporară a pre
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a efectuat, în perioada 9-20 noiembrie, un control la nivel naţional privind respectarea drepturilor consumatorilor de către furnizorii de servicii de cablu TV şi Internet. Dintre cei 220 de operatori verificaţi, inclusiv RCS&RDS şi UPC România, la 137 s-au constatat abateri de la legislaţie în privinţa respectării drepturilor consumatorilor.
Rezultatul controlului ANPC este următorul: oprirea temporară a prestării serviciului până la intrarea în legalitate pentru 36 operatori economici, 63 amenzi contravenţionale în valoare de 327.500 lei şi 74 de avertismente.
„Toţi operatorii au fost verificaţi inclusiv RCS&RDS şi UPC România, însă nu putem comunica numele celor sancţionaţi”, au declarat pentru capital.ro oficialii ANPC.
Sancţiunile aplicate au vizat deficenţe ca:
- lipsa din contract a termenului în care se face conectarea la reţeaua de Internet, neprecizarea taxei de reconectare;
- depăşirea termenului de 72 de ore prevăzut în contract pentru remedierea deranjamentelor reclamate de consumator;
- lipsa prevederii clauzei contractuale privind obligaţia prestatorului de a notifica consumatorii cu 30 de zile înainte de expirarea contactelor cu prelungire automată în vederea exprimării opţiunii scrise pentru prelungirea sau rezilierea contractului;
- în unele contracte încheiate se prevedea, func