ANPC cere consumatorilor să deschidă ochii la semnarea contractelor
220 de unităţi au fost controlate, iar la 137 dintre acestea s-au constatat abateri de la legislaţie
Autoritatea Naţională de Protecţie a Consumatorului (ANPC) a derulat în perioada 9-20 decembrie a acestui an mai multe controale naţionale la furnizorii de servicii de cablu TV şi internet, iar ca rezultat al acestor acţiuni oficialii Autorităţii cer consumatorilor să fie atenţi la detaliile contractelor ce urmează să le semneze, se arată într-un comunicat al ANPC. "Recomand consumatorilor ca, înainte de a semna contracte cu operatorii economici, să aibă în vedere următoarele: cereţi întotdeauna detalii despre clauzele contractuale pe care nu le înţelegeţi, nu semnaţi niciodată un contract înainte a-l citi în totalitate şi nu semnaţi niciodată un contract în care au rămas rubrici necompletate", a declarat, în comunicat, preşedintele ANPC, Constantin Cerbulescu.
În cadrul acestor controale, dintr-un total de 220 de operatori economici s-au constatat abateri de la legislaţie la 137. Pentru deficienţele constatate, comisarii ANPC au dispus oprirea temporară a prestării serviciului până la intrarea în legalitate pentru 36 operatori economici, au aplicat 63 amenzi contravenţionale în valoare de 327.500 lei şi 74 de avertismente, se mai precizează în comunicat.
Drepturi ale consumatorului prezentate ca o caracteristică a serviciului oferit
Comisarii ANPC au constatat abateri şi în domeniul publicităţii, un operator economic din judeţul Timiş prezenta un drept al consumatorului ca pe o caracteristică a serviciului oferit: "primeşti banii pentru convorbirile întrerupte din cauza lipsei semnalului de transmisie". Acelaşi operator economic afirmă în campania de fidelizare a clienţilor că oferă suplimentar 2.000 de minute de convorbire în reţea, însă numărul real