Schimbarea permanentă a regulilor şi a procedurilor, strategia de comunicare folosită de Autorităţile de Management şi birocraţia sunt cele mai mari probleme apărute în procesul de accesare a fondurilor europene, conform raportului „112 pentru Fonduri Structurale”. Gradul ridicat de birocraţie rămâne una dintre caracteristicile fundamentale ale mecanismelor de implementare a fondurilor structurale, se arată în raportul „112 pentru Fonduri Structurale&
Schimbarea permanentă a regulilor şi a procedurilor, strategia de comunicare folosită de Autorităţile de Management şi birocraţia sunt cele mai mari probleme apărute în procesul de accesare a fondurilor europene, conform raportului „112 pentru Fonduri Structurale”.
Gradul ridicat de birocraţie rămâne una dintre caracteristicile fundamentale ale mecanismelor de implementare a fondurilor structurale, se arată în raportul „112 pentru Fonduri Structurale”, lansat astăzi de Centrul de Resurse pentru participare publică şi de Coaliţia ONG-urilor pentru Fonduri Structurale. Documentul arată că potenţialii beneficiari se luptă cu un sistem stufos, aflat într-o continuă schimbare, lipsit de predictibilitate, claritate şi coerenţă.
Deficitul de personal îngreunează, la rândul său, funcţionarea eficientă a sistemului de accesare. „Foarte multe contracte semnate în acest moment lucrează cu un deficit de personal de aproximativ 30%, care, din nefericire, a crescut odată cu volumul de muncă. Autorităţile de Management şi, probabil, Organismele de Intermediere se confruntă cu o importantă lipsă de personal”, a explicat Oana Preda, director al Centrului de Resurse pentru participare publică.
Printre recomandările Coaliţiei ONG-urilor pentru Fonduri Structurale se află revizuirea şi clarificarea procedurilor care definesc parteneriatul, îmbunătăţirea strategiei de com