Spre deosebire de anii trecuţi, nu se mai vând bine bijuteriile şi hainele, ci televizoarele, frigiderele şi maşinile de spălat.Pentru a atrage clienţii, majoritatea magazinelor au venit cu oferte de sărbători, care mai de care mai atractive. Însă, focşănenii au devenit ceva mai zgârciţi din cauza crizei.
Chiar dacă magazinele nu mai sunt la fel de aglomerate ca în anii trecuţi, când încasările creşteau înainte de Sărbători chiar şi cu 50%, negustorii vrânceni nu se pot plânge că le merge prost.
Ce-i drept, acum focşănenii nu mai dau banii pe haine sau bijuterii, ca anul trecut, ci preferă să cumpere lucruri mult mai utile, cum ar fi produsele electrocasnice, spre bucuria patronilor magazinelor de profil.
„În această lună vânzările au crescut cu aproximativ 30%. Creşterea încasărilor este normală în această perioadă a anului. Am vândut foarte bine toate tipurile de electrocasnice: frigidere, televizoare, aragazuri sau maşini de spălat", spune Cristi Bâra, director de vânzări la un magazin de electrocasnice.
Clienţii vânează promoţiile
Magazinele care oferă clienţilor reduceri se bucură de o creştere a vânzărilor. De exemplu, încasările unui magazin de articole sportive au crescut cu peste 30% tocmai datorită promoţiei de sărbători.
„Ne-am gândit ca de sărbători să ne întâmpinăm clienţii cu oferta «un produs plus unu la jumătate». Se pare că am avut succes, iar vânzările au crescut simţitor", spune Cristian Petrică, consilier vânzări.
Pe de altă parte, patronii care nu s-au îndurat să reducă din preţuri se plâng că le merge foarte prost. Asta pentru că focşănenii se gândesc de două ori înainte de a da banii pe o pereche de încălţări mai scumpă, iar când vine vorba de bijuterii se uită în vitrine şi apoi pleacă.
„Momentan vânzările merg prost, dar sunt optimistă şi sper că focşănenii vor cumpăra cadouri de Crăciun şi din