În fiecare an, de la începutul lunii decembrie, unele mărci ne introduc în atmosfera Crăciunului, punându-şi haine de sărbătoare. De Sărbători, ciocolata, berea, băuturile răcoritoare, şampania şi produsele cosmetice se transformă vizual. Aceste produse se îmbracă în veselie şi căldură.
„Când vin Sărbătorile, mă transform rapid într-un copil şi, prin urmare, îmi plac toate «clişeele», de la melodiile de Crăciun din reclame ascultate tot timpul, până la ambalajele în acelaşi spirit", afirmă Maria Abramiuc, studentă.
Ea spune că în această perioadă se simte atrasă de produsele de sezon şi caută să cumpere mai ales pentru părinţi şi bunici cadouri ambalate „în tradiţia Crăciunului".
Aceste „clişee" vizuale, care indică explicit Sărbătorile de iarnă, pornesc de la fulgi de zăpadă, globuri şi cadouri, şi ajung până la Moşi Crăciun, sănii şi reni.
„Astfel de elemente au cel puţin teoretic menirea de a introduce marca respectivă pe lista de cumpărături a consumatorului în această perioadă", declară Ştefan Liuţe, Strategy Director la Grapefruit.
Brandul şi consumatorul
O altă ţintă a acestor schimbări este relaţia consumatorului cu marca. „Aceasta este o ocazie propice pentru consolidarea relaţiei brand - consumator şi pentru validarea ideii conform căreia brandurile sunt în permanenţă conectate la contextul social", spune Andreea Florea, consultant la BrandTailors.
Imaginea lui Moş Crăciun apare în mod tradiţional pe chipul mărcilor ce aparţin mai ales industriei bunurilor de larg consum. Acestea sunt în special dulciurile, băuturile alcoolice şi cele răcoritoare, dar şi produsele cosmetice.
Mărcile şi ideile pozitive
„Deşi mărcile de bunuri de larg consum se îmbracă festiv în această perioadă, întâlnim şi companii de amenajări interioare care au promoţii", afirmă Bogdan Brânzaş, Creative Director la Brânzaş Design.