Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a dispus oprirea temporară a prestării serviciilor, până la intrarea în legalitate, pentru 36 de furnizori de servicii de cablu TV şi internet, din cei 220 controlaţi în perioada 9 - 20 noiembrie.
În plus, în urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au dat 63 amenzi contravenţionale în valoare de 327.500 lei şi 74 de avertismente.
Sancţiunile aplicate au vizat deficenţe precum:
lipsa din contract a termenului în care se face conectarea la reţeaua de internet, neprecizarea taxei de reconectare;depăşirea termenului de 72 de ore prevăzut în contract pentru remedierea deranjamentelor reclamate de consumator;lipsa prevederii clauzei contractuale privind obligaţia prestatorului de a notifica consumatorii cu 30 de zile înainte de expirarea contactelor cu prelungire automată în vederea exprimării opţiunii scrise pentru prelungirea sau rezilierea contractului;lipsa clauzelor contractuale privind reconectarea, taxa de întreţinere sau alte despăgubiri sau taxe pe care ar trebui să le suporte abonatul.
Principalele aspecte reclamate de consumatori au fost:
funcţionarea neconformă a serviciilor şi chiar nefuncţionarea acestora;nerespectarea termenului de instalare a serviciilor;facturarea greşită a serviciilor, inclusiv în perioada cât serviciile au fost suspendate sau ulterior datei de reziliere a contractelor;majorarea tarifelor practicate;neprimirea facturilor;întreruperi multiple în furnizarea serviciului Internet; semnal slab sau inexistent în anumite localităţi ;nerespectarea clauzelor contractuale (schimbarea pachetelor de programe şi a frecvenţei fără informarea abonaţilor);primirea unor somaţii cuprinzând sume care nu erau detaliate;suspendarea serviciului, modificarea grilei de programe din contract, rezilierea contractului de furnizare;calitatea scazuta a serviciil