Compania aeriana British Airways, care opereaza in Romania pe ruta Bucuresti-Londra, se asteapta sa inchida anul acesta cu incasari intre 10 si 15 milioane de euro pe piata locala, in scadere cu peste 20% fata de anul trecut.Compania aeriana British Airways, care opereaza in Romania pe ruta Bucuresti-Londra, se asteapta sa inchida anul acesta cu incasari intre 10 si 15 milioane de euro pe piata locala, in scadere cu peste 20% fata de anul trecut.
"Anul acesta a adus un mix toxic in industria aeriana. Este vorba de pretul combustibilului care a crescut fata de anul trecut, de criza economica financiara si de reducerea bugetelor de calatorie de business, dar si de leisure din cauza nesigurantei jobului", a declarat bulgarul Emil Delibasev, directorul comercial al British Airways pentru zona balcanica, care a preluat anul acesta conducerea operatiunilor in 11 tari ce cumuleaza 45 de angajati.
Compania aeriana si-a redus frecventa de operare in orarul de iarna, ajungand la 14 curse saptamanale pe ruta Bucuresti-Londra fata de 21 de curse in timpul verii. Pretul unui bilet de avion este de 201 euro pentru un zbor dus-intors in perioada 22-24 ianuarie, cu rezervare realizata saptamana trecuta.
Londra este o destinatie pe care sunt prezente si alte companii aeriene, ceea ce genereaza o competitie puternica. Astfel, pe ruta Bucuresti-Londra mai opereaza si compania de stat Tarom, compania irlandeza Aer Lingus, dar si operatorii low-cost Blue Air si Wizz Air. Si compania aeriana Carpatair are zboruri spre Londra cu plecare din Timisoara.
Clasa business, mai profitabila pe cursele transatlantice
Gradul mediu de incarcare la care au zburat aeronavele companiei British Airways pe ruta Bucuresti-Londra a fost de 72% anul acesta, apreciaza directorul comercial.
"Nu este atat de important gradul de incarcare al aeronavelor, cat media venitu