Renault a ridicat cortina de pe masina in care investeste 500 mil. euro. Producatorul francez Renault a ridicat valul de ceata care inconjura lansarea celui mai ambitios proiect al sau de la venirea ca actionar majoritar la Dacia, modelul de 5.000 de euro.
Logan, caci aceasta este denumirea comerciala a noului model, a fost prezentat oficial ieri la pranz la centrul de design al Renault, Technocentre, si aseara la Palatul Parlamentului.
"Acesta este automobilul imposibil, care la orizontul anului 2010 va contabiliza vanzari de 700.000 de unitati, valoare comparativa cu cea a modelului Renault Mégane" a declarat Louis Schweitzer, presedintele grupului francez Renault. Potrivit acestuia, valoarea ar putea creste, avand in vedere ca facilitatile de productie si asamblare din afara Romaniei ar putea fi marite.
"Vom produce 200.000 de masini in Romania si 150.000 de colectii care vor fi exportate pentru a fi asamblate in alte tari. Vor exista si alte cinci locuri de productie in toata lumea, pentru patru dintre aceste locatii fiind deja incheiate contracte", a mai spus Schweitzer.
Astfel, 60.000 de masini vor fi produse incepand de la jumatatea anului viitor in Rusia, 30.000 vor fi asamblate in Maroc, 16.000 in Columbia, iar 300.000 vor fi produse in Iran.
"Pentru China avem un proiect mai mare, care va include si marca Dacia", a precizat Schweitzer.
"Cred ca in tara unde numele Dacia are o rezonanta foarte puternica noul model Logan are toate sansele sa devina noul best-seller. Fiind mai generoasa la dimensiuni decat Solenza, avand un design reusit si fiind dotata cu motoare interesante, mai ales cel de 90 CP, noua Dacie este, cred, bine inarmata sa faca fata concurentei. Mai ramane sa ne convinga de salturile calitative promise, la nivel de materiale, finisaje si asamblari", a spus Edwin Keleti, editor-sef al revistei ProMotor.