Logan este cuvantul de ordine in acest an pentru producatorul roman de automobile Dacia. Motorizari noi, dublarea ritmului de productie si dezvoltarea unui centru pentru colectiile CKD (subansamble) care vor fi asamblate in cadrul fabricilor din Rusia, Maroc, Iran si Columbia, toate miscarile importante anuntate anul acesta de Dacia vizeaza noul model.
"In prezent capacitatea de productie este de 300 de Logan pe zi, dar avem comenzi de 350 de unitati pe zi", a declarat Jacques Abot, directorul comercial al Dacia.
Mai mult, in conditiile in care numarul de comenzi pentru Logan a ajuns la mai bine de 40.000 de unitati, nu este de mirare ca cei care vor sa isi cumpere un astfel de automobil au de asteptat pentru livrarea lui aproape doua luni.
Abot spune ca decalajul intre comanda si livrare se va reduce odata cu introducerea din luna februarie sau martie a celui de-al treilea schimb, cand capacitatea de productie va creste la 500 de Logan pe zi.
In plus, odata cu iesirea din fabricatie a modelului Solenza, in primavara acestui an, capacitatea de productie va ajunge, potrivit reprezentantilor Dacia, la 600 de unitati Logan pe zi.
"Vom incepe si constructia unui centru pentru colectiile CKD ce vor fi produse in cadrul fabricii Dacia si vor fi livrate pentru a fi asamblate in cadrul fabricilor din Rusia, Maroc, Iran si Columbia", a mai spus Abot. El nu a dorit sa ofere detalii legate de investitie.
"Va fi o investitie importanta, mai ales ca se vor produce la Dacia 150.000 de colectii CKD anual", a precizat Abot.
Cu doua noi motorizari, o varianta diesel, o alta pe benzina si lansarea mult asteptatei variante Dacia de 5.000 de euro, producatorul roman va inregistra in acest an, spune directorul sau comercial, o crestere a vanzarilor de peste 70%, ceea ce va permite si obtinerea primului profit anual de la venirea ca actionar a Renau