Vanzarile marcii Dacia in Germania ar putea sa le depaseasca pe cele de pe piata locala in prima jumatate a acestui an, ca urmare a programului de reinnoire a parcului auto din Germania care se va epuiza pana la jumatatea anului, potrivit lui Francois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia.
"Prima de casare de 2.500 de euro de pe piata germana a influentat puternic vanzarile Dacia pe aceasta piata. Datorita pro-gramelor de tip "Rabla" din Europa, care au dus la o crestere a vanzarilor, nu vom opri cel de-al treilea schimb de productie. Cu toate acestea, nu putem face o estimare a vanzarilor mai mare de cateva luni", a declarat pentru ZF Fourmont, care a fost prezent ieri la Salonul Auto de la Geneva, unde Dacia a prezentat primul concept-car din istoria sa - Duster.
Astfel, daca in 2008 primele trei piete pentru Dacia au fost Romania (peste 84.000 de unitati), Franta (peste 43.000 de unitati) si Germania (25.500 de unitati), la inceputul acestui an situatia s-a inversat, vanzarile consemnate pe cele doua piete din Europa de Vest fiind de doua ori mai mari fata de rulajul inregistrat in Romania.
Cererea in crestere in special pe piata germana i-a determinat pe reprezentantii grupului Renault sa majoreze productia locala de la 1.085 de autovehicule pe zi la inceputul acestui an (cand Automobile Dacia a oprit si productia pentru doua saptamani) la 1.200 de masini incepand cu data de 9 martie.
In plus, tot pentru a raspunde solicitarilor de pe pietele vestice producatorul local va majora productia Sandero, care va ajunge la o cota de 50% din productia locala, fata de 30% in prezent.
Astfel, potrivit lui Fourmont, din cele 1.200 de masini produse de Dacia, Sandero va reprezenta 610 unitati, in timp ce 360 de masini vor fi Logan MCV.
Dacia compenseaza scaderea din Romania cu tarile din Golful Persic
Vanzarile Dacia a