Automobile Dacia a intrat oficial in randul producatorilor internationali de automobile prin prezentarea ieri la Salonul Auto de la Geneva a primului sau concept-car - Logan Steppe, care intra oarecum in categoria SUV (Sport Utility Vehicle).
Masinile de tip concept sunt prezentate de producatori la saloane auto pentru a testa reactia publicului si prefigureaza in general viitoarele dezvoltari de gama ale marcilor respective.
Dezvoltat pe platforma modelului Dacia Logan, modelul nu va intra in productia de serie, dar elemente de caroserie se vor regasi in proportie de 80% in noul break pe care producatorul roman il va lansa pe piata in luna octombrie a acestui an.
"Aceasta versiune (Logan break - n. red.) se va adresa catre doua tipuri de clienti, respectiv cei cu familii mari si cei care desfasoara activitati comerciale. Nu stim inca pretul noului model, insa acesta va fi mai scump decat versiunea berlina, avand in vedere ca procesul de fabricatie e mai complex, iar ampatamentul si portiera din spate sunt mai mari", a declarat presedintele Dacia, Luc-Alexandre Menard.
"Avem de-a face cu un model care este conceput si construit integral in Romania si in jurul caruia se articuleaza o adevarata industrie a automobilului", a spus primul-ministru Calin Popescu-Tariceanu. El a afirmat ca isi va cumpara un model Logan break pentru calatoriile cu familia. "Am Dacia mea, insa o conduc doar din cand in cand pentru ca acum am sofer", a mai spus Tariceanu.
Dacia a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 1,2 miliarde de euro si a trecut pe profit pentru prima data de la venirea Renault ca actionar in toamna anului 1999.
Compania estimeaza pentru acest an o productie de 220.000 de automobile Logan, dintre care jumatate vor fi exportate.
Automobile Dacia a intrat oficial in randul producatorilor internationali de automobile prin prezentar