Cel mai nou model al Dacia, SUV-ul Duster, va fi lansat pe piaţă în luna martie a anului viitor, fiind disponibil, într-o primă etapă, doar clienţilor români.
Din primăvară, Dacia va începe să vândă maşina şi în restul Europei. „Românii vor fi primii care vor beneficia de acest model", a declarat pentru „Adevărul" Jacques Chauvet, directorul regiunii Euromed la Renault, din care face parte şi România.
Deşi oficialul a refuzat să facă public preţul autovehiculului, specialiştii auto l-au plasat în categoria de preţ 13-18.000 de euro, fiind astfel unul dintre cele mai ieftine modele de pe piaţă.
Potrivit lui Chauvet, România şi-a câştigat un loc privilegiat în grupul francez. Fabrica de la Mioveni este a doua cea mai mare a grupului din Europa, după cea de la Douai, Franţa. În plus, doi din cinci români sunt clienţi ai grupului şi cumpără maşini Dacia, Renault sau Nissan.
Cu toate acestea, anul 2009 n-a fost prea bun pentru francezi: piaţa auto românească a scăzut la jumătate faţă de anul trecut, până la 130.000 de autoturisme. Salvarea Dacia au fost exporturile: 85% din autoturismele produse au fost livrate clienţilor străini.
Succesul Dacia este preluat şi de alte fabrici. Din 2012, Renault va mai construi încă o fabrică în Maroc, unde vor fi produse două noi modele Logan. Ar putea fi vorba despre SUV-ul Duster şi despre un nou Logan, pe platforma berlinei Renault Fluence.