Procedura va dura un an şi jumătate, până în decembrie 2011
Autorităţile locale au demarat procedura de organizare a recensământului agricol pentru întreaga ţară. Acest recensământ va fi realizat din iulie 2010 şi va dura până în decembrie 2011. Ieri, conducerea Instituţiei Prefectului a emis ordinul de constituire a comisiei judeţene care va realiza recensământul agricol în judeţul Braşov. Conform legii, astfel de comisii teritoriale se vor constitui şi la nivel de municipiu, oraş, comună. Acest recensământ agricol este primul efectuat în România după şapte ani, ţara noastră încadrându-se astfel în normele impuse de Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Agricultură şi Alimentaţie, conform cărora fiecare stat membru trebuie să efectueze un astfel de recensământ cel puţin o dată la zece ani, atât în mediul rural cât şi în mediul urban. La nivelul judeţului Braşov, comisia va fi condusă de prefectul Ion Gonţea, avându-i ca vicepreşedinţi pe preşedintele Consiliului Judeţean, Aristotel Căncescu, pe directorul coordonator al Direcţiei Teritoriale a Institutului Naţional de Statistică, Aurelian Danu, şi pe directorul coordonator al Direcţiei pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală, Elena Şerban. Comisia va avea şi doi secretari, precum şi alţi membri, printre care subprefectul Gabor Benedek (foto), secretarul judeţului Braşov, Mariana Tihărău, de câte un reprezentant al Asociaţiei Comunelor din România, al Asociaţiei Oraşelor, respectiv al Asociaţiei Municipiilor din judeţul Braşov, de directorul Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi de directorul coordonator al Direcţiei generale a Finanţelor Publice. Comisiile municipale, orăşeneşti şi comunale vor fi conduse de primari şi de secretarii localităţilor, având în componenţă persoane din aparatul de specialitate al primarului, cu atribuţii în domeniul registrului agricol şi maxim doi specialişti agri