Efectul combinat al recesiunii, crizei politice si accesului redus la credite a influentat negativ vanzarile de produse IT&C din aceasta luna, consumatorii avand destul de putine optiuni la indemana in fata unui buget mai mic in raport cu anul precedent, spune Marius Ghenea, care controleaza al doilea jucator de pe retailul online IT&C.
"Nu ne-am asteptat la un sezon de Craciun cu o crestere semnificativa, asa ca estimarile noastre erau oricum moderate, insa pana in prezent rezultatele sunt putin sub asteptari. Pare destul de clar ca increderea consumatorilor in climatul economic general este foarte redusa, posibil ca si rezultatul neclar al alegerilor si continuarea crizei politice sa aiba un efect negativ asupra comportamentului de cumparare al acestora. In plus, accesul redus la credite, la finantare, al populatiei face situatia si mai dificila pentru comertul cu produse durabile, care in mod traditional se bazeaza mult pe vanzari in rate, pe credit", explica Ghenea.
"Bunurile de larg consum si cele alimentare vor fi in continuare pe lista de prioritati a consumatorilor in urmatorul interval, astfel incat, la un buget personal de Craciun in contractie fata de anii trecuti, consumatorii romani vor cumpara destul de putine produse IT&C.
In aceste conditii, in continuare am constatat o dinamica online mai buna decat cea din offline, insa aceasta dinamica este insuficienta fata de ceea ce ar fi fost in mod normal in sezonul de Craciun, chiar si intr-o perioada de criza".
Marius Ghenea detine compania Fit Distribution - prin care controleaza magazinul online pcfun.ro si prin care desfasoara si activitati de distributie IT&C. Omul de afaceri a mai preluat in ultimii ani si alte magazine online locale, printre care floridelux.ro, brazidecraciun.ro, 24pc.ro, ShopIT.ro si Pcgarage.ro.
In total, afacerile lui Ghenea in retailul online ar putea