Dacia pregateste pentru primavara iesirea pe pietele europene a noului Duster, al treilea brand nou al companiei dupa Logan si Sandero, dupa ce in primele zece luni ale anului a exportat mai mult de 122.000 de automobile in Germania si Franta, in valoare de un miliard de euro.
Automobile Dacia a anuntat ca din primul trimestru al anului viitor primul SUV al producatorului, Dacia Duster, va fi exportat pe pietele europene, dar si in Turcia, Algeria si Maroc.
Compania nu a anuntat inca un pret de vanzare, acesta urmand sa fie facut public in apropierea lansarii comerciale.
"Da, va merge la export, dar nu avem inca un nivel previzonat sau un procent tinta. Va avea un pret de Dacia si va fi competitiv in segment", a declarat Liviu Ion, directorul de relatii publice al Automobile Dacia.
In prezent cele mai ieftine SUV-uri de pe piata locala sunt Fiat Sedici si Suzuki SX4, cu preturi pornind de la 12.000 - 14.000 de euro, cu TVA inclusa.
Majoritatea celorlalte SUV-uri concurente sunt pozitionate, ca si pret, peste pragul de 16.500 de euro, astfel ca Duster, potrivit estimarilor ZF, ar putea fi comercializat incepand de la un pret apropiat de 12.500 de euro.
"Dacia isi pastreaza strategia de pret cu care se pozitioneaza in piata. Veti vedea ca va fi un nivel competitiv", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.
Dupa lansarea din Europa modelul va fi introdus si in Ucraina, Orientul Mijlociu si Egipt, insa sub brandul Renault. Renault planuieste industrializarea modelului Duster in Brazilia, in 2011, la uzina din Curitiba, unde se mai produc Sandero, Sandero Stepway si Logan Sedan. De aici Renault va exporta Duster pe pietele din Argentina, Mexic si Chile. Dupa intrarea pe piata sud-americana, Renault va incepe asamblarea Duster si la Moscova, in uzina Avtoframos, utilizand probabil componente furnizate de