Stefanel, primul retailer strain intrat direct in Romania in 1991, a decis sa schimbe conceptul magazinelor, trecand de la nivelul de venituri peste medie la nivelul foarte ridicat, ceea ce presupune o reorganizare a intregului business, de la relocarile unitatilor care "nu mai corespund imaginii actuale" la analiza unor spatii "mai bune".
Carlo Stefanel, 23 de ani, noul general manager al Stefanel Romania, care a preluat operatiunile la nivel local din februarie 2009, a inceput deja sa faca ajustari.
"Am renuntat la magazinele care nu se mai pliaza pe noul concept. Am inchis magazinul din Plaza Romania, dupa finalizarea contractului, si pe cel din Auchan Titan, care functiona in sistem outlet", a declarat pentru ZF Carlo Stefanel, general manager al Stefanel Romania si fiul lui Giuseppe Stefanel, presedintele grupului.
Competitie prea mare pe segmentul mediu
Compania, care are o retea de 12 magazine la nivel local, aplica strategia globala de "desprindere" de competitorii care se adreseaza segmentul mediu si peste mediu si tinteste publicul "care pana acum consuma produse de lux".
"Pe segmentul mediu, competitia este foarte mare, retailerii vand aceleasi produse. Noi nu ne plasam pe segmentul de lux, dar tendinta este ca aceia care consumau pana acum produse de lux sa intre acum in magazinele noastre pentru ca au loc schimbari in ceea ce priveste cererea. Oamenii care isi schimbau masina la fiecare doi ani, acum o schimba la cinci ani, de exemplu", este de parere si Giuseppe Stefanel, care considera ca noua strategie va "prinde" si pe piata locala.
Schimbarea se simte cel mai mult la nivel de expansiune, compania incercand sa isi restranga businessul la "spatii stradale" sau centre comerciale bine cotate, unde poate avea competitie din randul brandurilor premium.
"Nu vrem sa producem pentru marea masa, nu vrem sa ajungem la 20