Cresterea pretului petrolului si al otelului va aduce noi clienti producatorului Automobile Dacia si va contribui la largirea pietei pentru modelul Logan.
"Exista riscul ca aceste costuri cu factorii de productie sa creasca. Pe de alta parte, din aceeasi cauza se poate aprecia si numarul clientilor interesati de un vehicul ce poate oferi esentialul si care nu vor dispune de resurse pentru achizitia de autovehicule ce vor avea un pret si mai mare", a declarat Francois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia.
Petrolul a trecut de pragul de 140 de dolari pe baril, iar Arcelor Mittal, cel mai mare producator de otel la nivel mondial si unul dintre furnizorii Dacia, a anuntat o majorare de circa 60% numai pentru acest an.
In urma acestor aprecieri, dar si a lansarii versiunii restilizate a modelului Logan , care va fi comercializat incepand cu 6.400 de euro, precum modelul anterior, Automobile Dacia a estimat ca nivelul vanzarilor pe piata interna se va mentine in 2009 la acelasi volum ca in 2008, de aproximativ 110.000 unitati. Aceasta inseamna o revenire, considerand ca in ultimii doi ani vanzarile producatorului s-au erodat cu aproximativ 5.000 de unitati la fiecare 12 luni.
"Noile modele ne vor mentine la un nivel constant al vanzarilor si vor ridica exporturile, care vor fi de circa doua treimi din productia de 350.000 - 400.000 de unitati pentru 2009", a adaugat Fourmont.
El a mentionat ca pretul pentru versiunea restilizata a Logan Sedan, ce incorporeaza elemente de desing preluate de la modelul Sandero, va fi mentinut, cel putin in acest an, nu doar pentru versiunea de baza, dar si pentru echiparile superioare, singura influenta fiind potentialele optiuni ale de cumparatorului.
"Pentru moment nu vom creste preturile din cauza scumpirii materiilor prime, dar acest lucru nu inseamna ca preturile vor ramane nemodific