În special în luna decembrie, angajaţii consulatului României la Madrid fac faţă cu greu solicitărilor venite din partea românilor.
Deşi există secţii consulare şi în alte zone ale Spaniei, mulţi dintre compatrioţi preferă să-şi preschimbe documentele la Madrid, îngreunând şi mai mult activitatea instituţiei.
Dacă, cel mai adesea, cei care vin la consulat se plâng de faptul că reprezentanţii instituţiei le rezolvă foarte greu cererile, adevarul.es a încercat să stea de vorbă şi cu cei care se află de cealaltă parte a ghişeului, pentru a afla şi nemulţumirile angajaţilor consulatelor din Spania.
Românii se aşează la rând în faţa instituţiei încă de la ora 1.00 dimineaţa, pentru a lua printre primele bonuri de ordine. La ora 9.00, când se deschide consulatul, majoritatea sunt adevărate pachete de nervi.
Instituţia din capitala Spaniei are, în prezent, 12 angajaţi. Ei trebuie să răspundă solicitărilor compatrioţilor care trăiesc în Comunitatea Madridului (212.000), Castilla şi Leon (110.000) şi Insulele Canare (10.000). Deşi în Spania există mai multe secţii consulare, care deservesc românii din zonele respective, mulţi preferă să-şi rezolve problemele la Madrid.
„Românii nu ştiu să aştepte"
Foarte puţini compatrioţi îşi aşteaptă rândul fără a protesta. „Românii ajung la ghişee şi îşi vor actele pe loc. Mulţi au documentele expirate de mult timp sau nu au niciun act şi în cazul aceasta avem nevoie de mai multe zile pentru a rezolva problema", ne explică Petre Constantin.
Unii nu ştiu exact cu ce se ocupă Consulatul
La ghişeele instituţiei se prezintă români care solicită ajutor economic, informaţii despre asociaţii şi ONG-uri sau despre locuri de muncă. Petre Zoltan (50 de ani), originar din Teiuş, trăieşte de doi ani pe străzile din Madrid. El s-a prezentat la ghişeul consulatului şi a spus că o fundaţie i-a plătit un bile