Pornit in 2006 ca un portal destinat aprovizionarii rapide a firmelor, pe o piata online aflata in stare embriomara, hipermarketul megasales.ro a ajuns sa ruleze in trei ani 100.000 de euro in fiecare luna, fara a lua in calcul si “varfurile” de sarbatori, cand vanzarile cresc cu 40%.
“Am fost consultant prin firma Macrosoft pentru grupul Tesco din Marea Britanie, retailer care realiza pe atunci 10% din totalul incasarilor prin vanzari online, asta insemnand 100 de milioane de euro anual. Am mai observat ca pe pietele engleza si germana majoritatea firmelor isi externalizasera serviciile de aprovizionare, asa incat m-am gandit sa infiintez un hipermarket online si in Romania”, povesteste Daniel Hanganu, administratorul megasales.ro.
Investitia initiala in magazin a fost de 250.000 de euro, bani care au mers catre realizarea site-ului si pregatirea personalului necesar gestionarii a 10.000 de produse, care erau livrate in maxim 24 de ore, fara costuri suplimentare, in Bucuresti si imprejurimi. In plus, Hanganu a incheiat la scurt timp si un parteneriat strategic cu Selgros Cash&Carry, de la care isi procura produsele pe care mai apoi le livreaza in maxim 24 de ore in Bucuresti si zonele limitrofe.
In plus, si baza operationala a magasales.ro se afla in incinta magazinului Selgros din Pantelimon. Managerul recunoaste ca o parte din clientii Selgros vin si catre magasales.ro, dar subliniaza ca parteneriatul este unul reciproc avantajos.
“Marea provocare a fost sa realizez un site capabil sa gestioneze peste 10.000 de produse, cu descrieri, imagini, preturi actualizate. Lucrand dupa un model german de organizare, am stabilit principalele departamente in firma: analiza livrarilor, livrarile propriu-zise si IT”, spune managerul. In prezent, magazinul are in jur de 15.000 de produse, iar timpul de asteptare a produselor se poate micsora la trei o