George are, la doar 19 ani, 25.000 de fotografii de la metrou. Fascinat de tuneluri şi de trenuri, tânărul este cunoscut deja de majoritatea angajaţilor Metrorex.
Scheme, fotografii şi documentaţie cât pentru o întreagă bibliotecă. Asta a strâns George Onofrievici în mai bine de doi ani pentru a-şi alimenta o pasiune iscodită din banalitatea de a merge cu metroul. Cunoaşte locul şi rolul fiecărui şurub din componenţa unei rame de metrou, fie că este vorba despre un model IVA (n.red. trenurile vechi), fie că este vorba despre un Bombardier. Mai mult decât atât, tânărul este copilul de trupă al metroului bucureştean, fiind nelipsit de la orice eveniment legat de acest mijloc de transport.
Angajaţii de la Metrorex îl ştiu ca pe calul cel breaz pentru că este de-al casei în cele patru depouri din Capitală. George a creat un site (http://metrou.transira.ro) dedicat metroului bucureştean, unde se găsesc schemele de circulaţie ale trenurilor, pe care le-a făcut după cele existente în dispecerat, o istorie a metroului, dar şi o descriere amănunţită a tuturor trenurilor care rulează pe magistralele Metrorex. Ideea realizării site-ului i-a venit după ce a participat la inaugurarea tronsonului spre Anghel Saligny, în noiembrie 2008, iar acesta a devenit accesibil la 5 aprilie 2009.
Prima vizită în depou
Meteahna pentru şine o are încă de când era copil. „Aveam un unchi care lucra pe locomotivă undeva la Regionala Suceava, iar, când mergeam la el, eram toată ziua pe locomotivă. De aici a pornit totul“, povesteşte tânărul. Apoi a apărut misterul metroului şi de aceea, după terminarea liceului, George a ales Facultatea de Transporturi, fiind acum student în anul I.
George Onofrievici are soluţii, idei şi planuri proprii de dezvoltare a reţelei bucureştene.
„Până acum doi ani nici nu mergeam cu metroul, circulam doar la suprafaţă. Apoi a