Companiile româneşti devin mai optimiste faţă de evoluţia pieţei şi a mediului de afaceri, o tendinţă care corespunde evoluţiei la nivel central-european, susţin specialiştii economici. Sursa: Hepta
Rezultatele celei de-a doua ediţii a Indicelui Deloitte privind încrederea mediului de afaceri în Europa Centrală realizată de Deloitte (Deloitte Business Sentiment Index), care a cuprins intervalul octombrie – decembrie 2009, indică un optimism crescut în rândul companiilor româneşti, faţă de acum patru luni.
„Sentimentul general este că economia românească are perspective mai bune în următoarele şase luni (50% dintre răspunsuri). Această proiecţie macroeconomică optimistă se transferă şi la nivel individual, mai mulţi participanţi faţă de ediţia anterioară mizând pe creşterea vânzărilor în următorul an (58,4%, din care 16,7% se aşteaptă la o creştere semnificativă)”, spune George Mucibabici, preşedinte Deloitte România.
După polonezi, românii sunt pe locul al doilea în Europa Centrală la capitolul optimism.
Trendul optimist este dat în primul rând de accesul la creditare. 75% dintre reprezentanţii mediului de afaceri autohton spun că împrumutul este mai accesibil, în timp ce în luna septembrie numai 54% dintre aceştia aveau această părere.
„Firmele îndeplinesc mai uşor criteriile de eligibilitate, pe măsură ce perspectivele economice şi financiare se îmbunătăţesc”, a mai spus oficialul Deloitte.
Mai puţine concedieri
Piaţa resurselor umane din România se stabilizează, numărul companiilor care anunţă reduceri de personal în următoarele 12 luni scăzând de la 42,3% în septembrie la 37,5%. În plus, procentul companiilor care spun că ar putea recruta noi angajaţi a crescut de la 7,7% la 12,5%.
Companiile româneşti dau totuşi dovadă de prudenţă maximă când vine vorba de n