Producătorul de profile PVC, Gealan, anticipează o înjumătăţire a pieţei după ce în octombrie prevedea o scădere de doar 30%
"Sezonul de cernere a pieţei" a sosit mai repede decât se anticipa
Gealan România, companie producătoare de profile PVC, anticipează o înrăutăţire a climatului din piaţa locală de tâmplărie termoizolantă, anticipând o scădere a pieţei la jumătate din nivelul de anul trecut, după ce la mijlocul lunii octombrie estima o scădere a acestei pieţe de 30%. Anterior, directorul general al companiei anticipa o scădere la 500 de milioane de euro pentru acest an. "Valoarea pieţei de tâmplărie din PVC a scăzut semnificativ comparativ cu 2008. Conform estimărilor noastre, piaţa de tâmplărie termoizolantă poate ajunge până la 500 de milioane de euro până la sfârşitul anului", declara, pentru Curierul Naţional, Aurel Vlaicu, director general Gealan România, la mijlocul lunii octombrie, când nivelul preconizat era cu 50% mai mic decât anul 2007, an de referinţă pentru această piaţă.
În prezent, perspectiva celor de la Gealan România s-a înrăutăţit, scăderea pieţei fiind determinată şi de încetarea activităţii mai multor jucători. "Evident că nu putem vorbi despre o creştere a afacerilor pentru această perioadă, în condiţiile unei pieţe de tâmplărie din PVC care a ajuns la aproximativ 400 de milioane euro, ceea ce înseamnă o scădere cu 50% comparativ cu anul trecut, dar şi suspendării activităţii a peste 20% dintre producătorii de ferestre", a declarat, într-un comunicat, Aurel Vlaicu. Se pare că problemele pentru firmele din acest sector economic au venit mai repede decât anticipase oficialul companiei în urmă cu două luni. "Sunt foarte multe firme care se reorientează, din producători devin montatori pentru marii producători de ferestre, mulţi jucători ies şi vor ieşi din business pentru că nu mai au proiecte care să le susţină activ