Compania IT&S estimează o scădere cu 50% în 2009 pe segmentul de distribuţie IT, iar pentru trimestrul IV se estimează o evoluţie a vânzărilor cu 20-25% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, a anunţat ieri compania.
Conform IT&S, cifra de afaceri a companiei a fost de 23 de milioane de euro anul trecut, având o rată a profitului de aproximativ 3%. În 2009, într-o piaţă în care majoritatea jucătorilor înregistrează pierderi importante, segmentul de distribuţie IT fiind estimat să scadă cu 50% în 2009, managementul IT&S a stabilit ca principal obiectiv menţinerea firmei pe profit. "Companie cu peste 14 ani vechime ce activează în industria de IT&C ca importator şi distribuitor al unor mărci clasa A pe categoriile Copy & Print, Document Management & IT Solutions şi Imaging & Multimedia, anunţă trecerea de la un obiectiv bazat pe cifra de afaceri în 2008 la un obiectiv bazat pe profitabilitate în 2009", a declarat, într-un comunicat, directorul general al IT&S, Dana Iorga.
În 2009, cele mai mari scăderi de vânzări au fost la imprimantele simple (-80% faţă de 2008), multifuncţionale (-60%), desktop-uri (-70%, în special din cauza lipsei proiectelor guvernamentale), laptop-uri (-40%). Pe de altă parte, ca număr de unităţi vândute, au rămas constante televizoarele LCD şi cele cu plasmă (care, de asemenea, au scăzut valoric ca urmare a micşorării preţurilor), precum şi routerele wireless. În ceea ce priveşte valoarea, cele mai afectate au fost produsele achiziţionate în dolari din cauza cursului valutar, 40% dintre produsele importate de IT&S fiind din ţări în care se foloseşte dolarul.
Pentru IT&S, anul 2010 va însemna o îmbogăţire a portofoliului de produse, atât cu mărci din segmentul de IT cu cerere mare pe piaţă (laptop-uri, netbook-uri) dar şi cu cele de nişă care să permită oferirea de soluţii integrate, precum şi participarea în proie