Cel mai nou model al Dacia va fi lansat în februarie, iar într-o primă etapă se va vinde doar în Români. Deşi oficialii Dacia au refuzat să dea un preţ pentru Duster, acesta va avea, probabil, preţuri cuprinse între 13.000 şi 18.000 de euro şi va avea dotări de top precum ESP (Electronic Stability Program) sau tapiţerie de piele şi inserţii de mahon.
Cel mai nou model al Dacia, SUV-ul Duster, va fi lansat în luna februarie a anului viitor, fiind disponibil, într-o primă etapă, doar clienţilor români. Din primăvară, Dacia va începe să vândă maşina şi în restul Europei. „Românii vor fi primii care vor beneficia de acest model”, ne-a declarat Jacques Chauvet, directorul regiunii Euromed la Renault, din care face parte şi România. Deşi oficialul a refuzat să facă public preţul autovehiculului, specialiştii auto l-au plasat în categoria de preţ 13-18.000 de euro, fiind astfel unul dintre cele mai ieftine modele de pe piaţă. Chauvet admite că lansarea lui Duster va fi evenimentul major pentru grupul auto la Salonul Auto Internaţional de la Geneva.
Concurenţă, din belşug
Principalii concurenţi pentru SUV-ul Dacia, cel puţin din punct de vedere al preţului de achiziţie, sunt Hoover CUV şi Hyundai Tucson. Potrivit lui Chauvet, România şi-a câştigat un loc privilegiat în grupul francez. Fabrica de la Mioveni este a doua cea mai mare a grupului din Europa, după cea de la Douai, Franţa. În plus, doi din cinci români sunt clienţi ai grupului şi cumpără maşini Dacia, Renault sau Nissan. Cu toate acestea, anul 2009 n-a fost prea bun pentru francezi: piaţa auto românească a scăzut la jumătate faţă de anul trecut, până la 130.000 de autoturisme. Totuşi, reprezentanţii mărcii au declarat că Dacia îşi va păstra şi în 2010 o cotă de 39% din piaţa românească de autovehicule noi. Jaques Chauvet susţine reluarea imediată a programului “Rabla” în România, chiar de la început