Coca-Cola, Kraft Foods, Mars, Nestle, Star Foods şi Unilever South Central Europe, firme care fac parte din patronatul din industria alimentară Romalimenta, au demarat o campanie de educare a consumatorilor pentru a-i ajuta să înţeleagă informaţiile oferite de etichetarea bazată pe cantitatea zilnică estimată (CZE).
„Companiile din industria alimentară vor ca oamenii să fie sănătoşi pentru a le cumpăra produsele. Dacă sunt educaţi cu privire la elementele nutritive conţinute, consumatorii pot alege alimentele care li se potrivesc. În acest sens, în săptămânile următoare în toate magazinele Carrefour din ţară vor fi prezenţi reprezentanţi ai celor şase companii înscrise în această campanie care vor explica tuturor consumatorilor ce înseamnă datele cuprinse pe eticheta bazată pe CZE”, a spus preşedintele Romalimenta, Sorin Minea.
Cantitatea zilnică estimată reprezintă cantitatea aproximativă de kilocalorii şi macronutrienţi necesară zilnic pentru un adult cu greutate medie calculate pe baza unei alimentaţii de 2000 de kcal. Eticheta nutriţională bazată pe CZE le oferă consumatorilor informaţii nutriţionale detaliate despre alimente, ajutându-i astfel să-şi alcătuiască o alimentaţie echilibrată şi corect dimensionată pe care o pot adapta nevoilor individuale şi stilului lor de viaţă.
Produsele care conţin eticheta CZE au pe faţa principală a ambalajului conţinutul de energie per porţie, alături de procentul pe care îl reprezintă din CZE. Pe verso, consumatorii pot citi informaţii detaliate cu privire la conţinutul din categoriile importante de macronutrienţi, per 100 g şi per porţie: energie/kilocalorii, proteine, glucide/carbohidraţi, zaharuri, lipide/grăsimi saturate, fibre, sodiu sau sare alături de procentul pe care fiecare din acestea îl reprezintă din CZE pentru un adult.