Asociaţia Presei Auto din România a desemnat noul model de la Ford „Maşina Anului 2010“. Cea mai nouă generaţie a lui Ford Fiesta este un model radical. La fel de revoluţionar pentru clasa mică precum a fost Focus, în 1998. De data aceasta, kinetic design este la putere.
Când compari vizual precedentul cu actualul Fiesta, e foarte greu să intuieşti că ai în faţă două generaţii consecutive. Diferenţa de imagine între cele două poate fi şocantă, iar cel care a reuşit această transformare miraculoasă este Martin Smith, cel care conduce echipa de design Ford Europe.
CUM ARATĂ?
Dacă la interiorul vechiului model găseai un layout plictisitor, dar ergonomic, învelit în plastice tari şi închise la culoare, atmosfera la această reinterpretare a Fiestei este cât se poate de modernă şi de vie. Consola centrală este inspirată de designul telefoanelor mobile, comenzile nu le cauţi, ci le intuieşti, iar materialele sunt peste media clasei.
La exterior Fiesta urmează fidel - aproape la indigo - linia şi detaliile conceptului Verve. Spre meritul lui Ford, echipa ce a lucrat la acest prototip a reuşit să câştige războiul cu departamentul financiar şi să păstreze aprope intacte toate ideile prezentate odată cu prototipul. Spre bucuria noastră, designerii au învins contabilii de aceatsă dată.
CÂT DE MARE?
Maşina se laudă cu un aspect muscular, dinamic, cu forme puternice şi detalii plăcute ochiului, linia generală a caroseriei fiind fluidă şi comunicând foarte mult dinamism. Pentru un model generalist ce începe de la 9290 de euro + TVA, Fiesta reuşeşte un exerciţiu de design impresionant.
Faţă de generaţia precedentă Fiesta a mai crescut în dimensiuni, aproape patru centimetri în plus la lungime şi mai bine de trei în înălţime. Scaunele sunt mai distanţate de banchetă, iar lungimea utilă de încărcare a portbagaj