Marile lanţuri de magazine şi-au mărit suprafeţele destinate jucăriilor de la 3 până la 5 ori
Vânzările din lună decembrie reprezintă 25-30% din vâzările din întregul an
Până în momentul de faţă, nivelul pieţei în euro a fost similar cu cel din 2008
Întreaga piaţă locală de jucării îşi pune speranţa că luna decembrie va salva acest sector, după ce restul anului s-a aflat sub semnul crizei. Astfel, marile lanţuri de magazine şi-au mărit suprafeţele destinate jucăriilor de la 3 până la 5 ori, comparativ cu restul anului. Până la ora actuală, piaţa locală de jucării a rămas la acelşi nivel faţă de 2008, dar trebuie ţinut cont şi de faptul că vânzările din această lună reprezintă 25% si 30% din vâzările din întregul an. "2009 s-a aflat sub semnul crizei financiare şi acest lucru şi-a pus amprenta şi asupra pieţei de jucării. În perioada ianuarie-aprilie 2009, pieţe mature precum Franţa şi Italia au cunoscut o reducere a ratelor de creştere, până la nivelul de 6-7%, în timp ce Marea Britanie şi SUA au cunoscut un regres al pieţelor, de 14% şi respectiv 1%. În România, nivelul pieţei în euro a rămas constant, poate chiar cu o uşoară creştere de 1-2%", a declarat, pentru Curierul Naţional, Liviu Bănuţă, vicepreşedinte achiziţii Diverta.
Acesta ne-a mai spus că la finalul trimestrului al treilea vânzările Diverta pe acest sector se situau la acelaşi nivel din 2008, iar pentru ultima parte a anului se preconizează aceeaşi valoare ca anul trecut.
În 2009, avansul va fi de aproximativ 5%
Despre evoluţia pieţei din acest an, reprezentantul Diverta este de părere că aceasta va cunoaşte un avans de aproximativ 5%, comparativ cu anul trecut. În 2008 piaţa a depăşit pragul de 80 de milioane euro, avansând comparativ cu 2007 din cauza creşterii cheltuielii anuale medii/copil, pentru jocuri şi jucării.
Totodată, Liviu Bănuţă a