Face parte din brandul de ţară anchilozarea în nămeţi la prima ninsoare.
În timp ce televizoarele erau încinse de telenovela „aveeemm guvern, n-aaveeem guvern", sute de români experimentau îngheţul pe drumurile şi prin vagoanele patriei. Ieri, coloane de maşini zăceau blocate între nămeţi pe drumul de costişă ce leagă Moldova de Ţara Românească - E 85, după botezul său modernist. De mai bine de 15 ore, nimeni nu se încumetase să ajungă la şoferii-ţurţuri. Nici drumarii, nici CFR-ul, nici poliţia sau armata, nici „regii asfaltului" sau SMURD-ul, nici ambasadorii ceaiului fierbinte ori fabricanţii păturilor bune la ger. Nimeni şi nimic. Bine că n-a murit semnalul pe mobil. Altfel, toţi aceşti sinistraţi ai traficului rutier ar fi fost izolaţi întru totul de lumea reală.
Cu o noapte înainte, 200 de călători ai Rapidului (scuzaţi exagerarea) 685 Bucureşti-Constanţa au rămas prizonieri în câmp. Au îndurat teroarea mogulului Celsius blocaţi între movile albe, fără curent, fără merinde, sărăciţi de lichide şi obligaţi să-şi facă nevoile pe arătură. Nouă ore!! Au aşteptat oamenii mult şi bine un semn de la România oficială aflată la adăpost de vreme rea. 'Geaba! Salvarea n-a venit de la autorităţi (brrrrr, ce aiurea începe să sune acest cuvânt!), ci de la un român de bine. Viorel Spînu, şeful Postului de Poliţie Transporturi Feroviare din Lehliu, n-a mai aşteptat minunea guvernamentală.
A pus mâna pe cheile de contact ale unui ARO gemându-şi bătrâneţile pe la motor şi prin încheieturi, după care s-a pus pe treabă! Spre slava uzinelor auto de la Câmpulung, maşina n-a murit pe tarlaua ninsă, încălecată 4X4 de-a lungul căii ferate de munteanul inimos. Aşa a reuşit eroul de la Lehliu să-i scoată dintre sloiurile trenului pe 40 de pasageri aflaţi la un pas de moarte. I-a dus pe oameni la căldurică, într-o gară din apropiere. A transportat apoi, la spital, o